Iran suspends Reuters over faulty headline

Fri 30 March 2012 06:11 GMT | 11:11 Local Time

Text size: bigger smaller
84235

The Iranian government has suspended the press accreditation for Reuters staff in Tehran after an error in the publication of a video story.

Reuters, the news arm of Thomson Reuters, the global news and information group, corrected the story after the women's martial arts club where the video was filmed made a complaint.

The story's headline, "Thousands of female Ninjas train as Iran's assassins", was corrected to read "Three thousand women Ninjas train in Iran".

Iran's Ministry of Culture and Islamic Guidance subsequently contacted the Reuters Tehran bureau chief about the video and its publication, as a result of which Reuters' 11 personnel were told to hand back their press cards.

"We acknowledge this error occurred and regard it as a very serious matter. It was promptly corrected the same day it came to our attention," said editor-in-chief Stephen J. Adler.

"In addition, we have conducted an internal review and have taken appropriate steps to prevent a recurrence," he said.

Adler said that Reuters was in discussions with Iranian authorities in an effort to restore the accreditation.

"Reuters always strives for the highest standards in journalism and our policy is to acknowledge errors honestly and correct them promptly when they occur," he added.

Reuters

See Also

Iranian ninjas 'athletes, not assassins'

3500 Iranian women going through ninja training

Printer

Commentary

Most read articles

More from Iran

In The Region

Editor Picks

Azerbaijan Cuisine

Explore the food of Azerbaijan - from sherbet to succulent kebab, from baklava to fragrant pilaff

Follow us

Find us on Facebook